Kategórie
 
 
 
 
 
Prípadové štúdie

CHCETE DLHODOBO ÚSPEŠNÝ E-SHOP? INŠPIRUJTE SA OD AFG.SK

AFG už viac ako 18 rokov predáva zbrane, strelivo, taktické vybavenie, ale aj prostriedky na sebaobranu ako paralyzéry, spreje, boxery a iné. Zaoberá sa maloobchodom aj veľkoobchodom. Je výhradným zástupcom pre predaj zbraní niektorých značiek. Prvý web vznikol v roku 2001. Odvtedy prešla firma AFG dlhú cestu a stal sa z nich jeden z popredných army shopov na Slovensku. AFG.sk je úžasný príklad, ako sa postupom času vypracovať na úspešný internetový obchod, a to aj napriek všemožným administratívnym a legislatívnym bariéram. Popri tom zachovávajú najvyššiu bezpečnosť predaja ich sortimentu. A akú úlohu sme v ich príbehu zohrali my?

Prvé pokusy o web stránku sa udiali v čase, keď konkurencia na internete prakticky ani neexistovala. Úspechom bolo mať vôbec nejaký web. Takže celkový vzhľad je pochopiteľný. V roku 2004 už mali e-shop, kde ste si mohli prezerať kategórie a reálne nakúpiť produkty vložením do košíka. No ešte stále neboli úplne spokojní.

 

E-shop riešenie na mieru od CreativeSites

Na CreativeSites natrafila pani Peťovská z AFG v roku 2007 na webe. Rozhodla sa nám dôverovať, a tak sme spoločne spustili nový e-shop. Prvý dizajn bol síce dosť jednoduchý, no napriek tomu to bol značný krok vpred. Prehľadná štruktúra e-shopu, dizajn na mieru a samotné služby obchodu naštartovali zvyšovanie objednávok a zákazníkov. AFG.sk dosiahol s e-shopom na mieru v druhom roku medziročný nárast objednávok až 271,5%.

Kvôli spomínaným legislatívnym obmedzeniam, sme museli vymyslieť špecifické funkcie, ktoré boli neraz výzvou pre našich programátorov. Ako tak roky plynuli, postupne sme vylepšovali funkcie e-shopu, čím sa zlepšila použiteľnosť a zároveň aj zážitok zákazníka.

Vznikali jazykové mutácie e-shopu, keďže AFG svoje aktivity postupne rozširovali na blízke krajiny, ako sú Česká republika, Poľsko a iné európske krajiny.

Po 4 rokoch prišiel čas na výraznejší redizajn, kedy sa e-shop dostal do dnešnej podoby. Zlepšili svoje SEO (optimalizáciu pre vyhľadávače). Pri produktoch, ktoré predávajú totiž nesmú využívať platenú Google reklamu. Preto je optimalizácia obsahu nesmierne dôležitá.

Okrem návštevnosti sa tiež zvýšili objednávky. Medziročný nárast bol neuveriteľných 53% oproti roku 2012.

 

Niektoré produkty ako zbrane a strelivo si zákazník nemôže len tak kúpiť prostredníctvom internetu. Musí prísť do predajne aj so zbrojným preukazom. Preto pri vstupe do určitých podstránok, uvidí návštevník upozornenie, že obsah je vhodný iba pre držiteľov zbrojnej licencie alebo preukazu.

 

Vychytávky pre zákazníkov

V detaile produktu má návštevník webu množstvo podrobných informácií o produkte, prehľadne uložených do záložiek. Takže sa nikdy nestratí. Získa presné informácie, môže produkt dokonca komentovať. Ak má otázku, môže ju napísať predajcovi priamo v detaile produktu. A na záver ešte uvidí príbuzné produkty, ktoré ho motivujú k ďalšiemu nákupu.

 

Ani registrácia do e-shopu nemusí byť zdĺhavá a nudná. Jednoduché tlačidlo na hlavnej stránke registruje návštevníka cez jeho Facebook profil. Ich e-shop je ako inak responzívny, čo znamená jednoduchší nákup cez mobil či tablet. Každý e-shop sa postupne prispôsobí novej ére nakupovania cez smartfóny. V prípade, že niekto nakúpi a je zvedavý, v akom stave a kde sa nachádza jeho zásielka, nemusí hneď volať. Jednoducho si otvorí podstránku pre sledovanie zásielky. Jednoduché, užitočné a účinné. Pokiaľ napr. produkt nie je momentálne na sklade, prichádza ďalšia vychytávka - tzv. „Strážny pes“. Funguje ako jednoduchá notifikácia cien a dodania sledovaného produktu. E-shop zákazníka upozorní, keď bude tovar opäť dostupný.

 

Výsledky sa dostavia časom a skúsenosťami

Množstvo majiteľov e-shopov vám potvrdí, že online podnikanie nie je jednoduché. Okrem svojich produktov a služieb, musíte vedieť množstvo vecí z oblasti marketingu, logistiky, legislatívy a technológií. Preto AFG spolupracuje okrem CreativeSites aj s online marketingovou agentúrou. Interne zamestnáva viac ako 10 ľudí, ktorí sa venujú e-shopu a spracovaniu objednávok. Ďalej majú aj textárov a prekladateľov, kvôli jazykovým mutáciám obchodu.

Raz za čas dokúpia novú funkciu, ktorá zase o krok uľahčí nákup či sprehľadní e-shop. Na otázku “Ako ste spokojní so spoluprácou?” aj dnes pani Peťovská odpovedá jasne a stručne: “Super, veď toľko rokov sme u vás.” A výsledky hovoria sami za seba. Každý rok stúpal počet objednávok minimálne o 20% oproti predchádzajúcemu roku. Mierny pokles nastal v roku 2015, keďže technológie sa neustále vyvíjajú a aj ten najkrajší dizajn, v čase jeho tvorby, postupne zastará, je znovu potrebné nejakým spôsobom zaujať svoju cieľovú skupinu.

 

Plány AFG.sk do budúcna

A čo sa dá neustále vylepšovať? Použiteľnosť i optimalizácia stránky pre vyhľadávače. Preto e-shop AFG.sk chystá aj zmenu štruktúry tak, aby bol ešte prehľadnejší. Začali pracovať aj na blogu. To pomôže optimalizácii a zvýši organickú návštevnosť.

Ako sme už spomínali dizajnové trendy sa tiež neustále menia. Po pár rokoch si každý jeden majiteľ webu alebo e-shopu uvedomí, že je čas na redizajn. Práve to má AFG v pláne v roku 2016. A my sa budeme zo všetkých síl snažiť prekonať ich očakávania. O novom dizajne vás budeme, samozrejme, informovať.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia